PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Wednesday, June 18, 2014

Cara Atau Tips Memulakan Bisnes Online

Assalamualaikum. Macam biasa lah. Aku kalau update blog memang suka pagi-pagi buta. Seram tak? Haha.
So, hari ni aku nak share sikit... tips untuk sesiapa yang mula nak berjinak dengan bisnes online tu.Sikit je ye sebab aku pun baru beberapa bulan jagung dalam arena bis online ni. Tapi ada hati nak bagi tips. Apa salahnya. Share ilmu kan.. Ini berdasarkan pengalaman aku yang tak ada basic lansung dalam berbisnes tau. Kalau ada yang pro bisnes harap maaf ye atas teori sediri ikut suka sesedap rasa ni.



1) Produk
Mula-mula kena set lah nak jual apa. Contoh yang famous sekarang ni tudung ke, barang kecantikan ke, baju ke. Macam aku, aku jual contact lens. Tapi sebab modal aku ciput je aku mula jual dengan power lens 0 degree je. Aku terdetik nak jual contact lens ni sebab aku suka sangat pakai lens. Then why not aku try jual. Tapi aku dah set up my mind aku nak jual murah-murah je. So semua mampu pakai even budak sekolah pun.

Awal-awal dulu aku sewa pushcart kat giant. Tapi giant bagi tempat yang tak strategik lansung. Kat dalam supermarket tu. Kebanyakan orang yang masuk dalam beli barang dapur ni makcik-makcik. Dan tempat aku tersorok daripada pandangan orang. Nak buat macam mana. Semua dah bayar kan. Sewa masa tu RM800 sebulan. Tambah deposit tok nenek semua jadilah RM1200. Tapi aku buka booth tu tak lama pun. Sebulan je. Sebab susah sangat nak dapat income. Tak pulang modal pun. Sedih! T_T


Then aku tengok macam banyak je balance lens yang tak terjual. So aku decide nak try bukan instashop. Aku jual murah-murah je. RM10 sepasang! Tapi tak termasuk post la. Aku pun start promote instashop aku. Tiba-tiba pling! Ramai pulak yang whatsapp, msg, call pun ada nak beli lens aku. So aku pun fikir kalau teruskan je ngam juga ni. Lagipun dah nak dekat raya. Around bulan Ogos 2012 masa tu. Bila semua balance lens aku tu habis, dapatlah aku modal balik untuk beli lens baru. Dari situ lah bermulanya instashop aku..



Nama Apple diberi sebab dulu aku ada sugar glider nama Apple. Macam cute je bunyi nya. Heheh




2)Modal
Nak start bisnes kena ada modal. Kecuali la bisnes jual pucuk ubi liar yang kena kutip-kutip kat tepi semak tu kan. Macam aku masa mula-mula nak buka booth tu aku loan duit kat ayah aku. Tapi tak bayar-bayar pun lagi. Heheh. Tapi lepas jualan kat booth tak laku, aku jual online. Alhamdulillah aku mampu kumpul modal balik.



3)Beli barang / cari supplier
Aku survey barang berhari-hari juga. Sebab nak bandingkan harga dan kualiti. Aku lagi senang kalau pergi ambil barang by hand sebab aku takut kena tipu. Yelah, modal bukan sikit-sikit. Beratus-ratus juga. Tapi aku pernah juga ambil barang melalui pos sebab tak ada masa nak pergi ambil barang. Itu pun lepas few times aku aku repeat order. 


Barang-barang jualan.




4) Packaging / pembungkus
Bagi yang banyak modal tu boleh lah beli plastik comel-comel sikit. Tempah siap letak nama shop korang ke. Nanti nampak nice to see nice to hold once broken consider sold lah kan. Eheh. Aku just guna apa yang termampu je. Balut barang guna kertas A4 dan sumbat dalam plastik. So, secure sikit barang tu. Al-maklumlah. Abang-abang pos laju ni suka pecahkan barang-barang aku tau! Grr.. Lagi satu, aku ada sticker comel yang dilekatkan pada plastik pembungkus aku tu. Boleh buat kat booth jual sticker. 100 pcs RM10 je. But depends pada size sticker korang lah.



Sorry kabur. Ini je gambar yang sempat di snap.



5)Akaun bank
Korang mestilah kena ada akaun bank tau. Atleast satu akaun untuk orang bank in kan kat korang. Klau tak macam mana nak ambil payment. Contohnya akaun cimb or maybank. Customer aku ramai yang guna maybank, so aku pinjam akaun tunang aku untuk tumpang duit. Tumpang je k. Hahah.




Akaun bank yang aku guna.





6)Medium jualan
Korang kena ada satu medium untuk letak jualan. Contohnya instagram, facebook, blog, wechat pun boleh.
Gunakan je semua yang ada. Lagi banyak lagi bagus. Kalau modal besar boleh guna servis iklan facebook. Contoh iklan kat blog BOLEH RUJUK SINI. Tapi kalau boleh awal-awal bisnes janganlah privatekan fb, or insta korang. Bagi aku lah, itu boleh menurunkan mood orang yang nak membeli. Contohnya aku. Dah excited nak usha barang ni, sekali tu private pula. Kalau dah add pun entah zaman bila teringat nak g usha lagi kan.





Contoh promosi kat instashop aku.




7)Cara pengeposan barang
Lepas dah promote barang dan ada customer, kena lah postkan barang. Jangan jadi scammer k. Busuk punya orang. Btw, scammer tu orang yang promote barang tapi sebenarnya barang tu tak ada pun. Dia dah dapat duit, dia senyap. Terus block korang. Tak baik tau. Ok berbalik pada topik, aku gunakan servis pos laju. Setakat ni alhamdulillah ok je. Just barang pecah tu dah dua tiga kali lah juga. Tapi itu je pos yang paling dekat dengan rumah aku dan senang nak berurusan. Nasib baik sekarang ni packaging lens aku dah tukar ke bekas plastik. Selamat sikit. Aku selalu beli pembungkus pra bayar. Pembungkus pra bayar tu korang tak perlu dah lah nak kena packing barang kat kaunter pos laju lepas tu timbang lagi. Dia memag dah tetapkan sebungkus pos pra bayar tu RM6. Sebab tu kalau korang tengok postage biasanya RM6 mengikut berat barang yang dah ditetapkan. So, lepas packing boleh terus masukkan dalam pembungkus pra bayar tu dan hantar ke kaunter pos laju. Lagi satu, borang jangan lupa ambil sekali ye. Nanti nak tulis alamat kat celah mana.



Pembungkus pra bayar.



Borang pos laju.



Packing time!


8)Dropship
Lagi satu cara senang nak buat bisnes online tanpa perlu modal,cari barang,bungkus barang dan pos barang, korang boleh lah jadi dropshipper. Cuma kena ada medium untuk promote dan akaun bank je untuk terima payment. Dulu sebelum aku jual sendiri aku pernah jadi dropshipper juga. Tapi untung tak lah selebat jual sendiri. But at least masuk juga lah duit poket. Menjadi dropshipper ni korang just perlu promote barang, then bila ada customer dan dapat payment, korang pula kena buat payment pada supplier untuk dia postkan barang customer tu. Tapi hati-hati ye ada juga supplier yang menipu. Duit dah dapat tapi barang customer tak pos pun.



Jadi, itu sahajalah karangan SPM aku untuk pagi ini. Harap dapat lah membantu sedikit untuk sesiapa yang berminat nak mula bisnes online ni ye. Good luck untuk korang. Wish me luck too!! Amin~


XOXO,

Cik Putri

186 comments:

Mysterious Mel said...

Salam. Perkongsian yang menarik. Semoga sukses dengan bisnes. Kalau sudi singgah my blog Hikmah menjadi seorang SAHM

Anna Lee said...

wahhh .. hebatt

Anna Lee said...

wahhh .. hebatt

. said...

terima kasih sbb sudi share.. :)

blogwalking sini... :)

Wdad RhaffOr said...

thanks for sharing..good info...=)

Leyroze Wardrobe said...

Good info especially bg beginners..

thanks & jemput singgah ke blog sy..

http://leyrozewardrobe.blogspot.com/

Unknown said...

Nak jdi dropship sis bleh x ?

Pencinta FB said...

Suka dengan perniagaan online cik Putri. Semoga terus sukses ye. Walau apa-apa pun, semua usahawan kena sentiasa menimba ilmu lagi dan lagi sebab perubahan di sekitar kita berlaku begitu cepat, begitu juga dengan pasaran perniagaan dan kehendak semasa :)

Pencinta FB said...

Suka dengan perniagaan online cik Putri. Semoga terus sukses ye. Walau apa-apa pun, semua usahawan kena sentiasa menimba ilmu lagi dan lagi sebab perubahan di sekitar kita berlaku begitu cepat, begitu juga dengan pasaran perniagaan dan kehendak semasa :)

razifsaliman said...

Tahniah.. sayapun menjalankan bisnes online.. jemput ziarah blog sy www.kasihummi.com

Faizi Shukor said...

Info terbaik dan bermanfaat

Anonymous said...

pembungkus pra bayar tu beli dlm kuantiti byk terus ke?

tentangsihat said...

TQ sis.. sangat berguna untuk saya yang menjalankan bisnes online... Jemput ziarah blog saya www.kasihummi.com

rashid said...

Thanks for your kind info.....thanks

Unknown said...

Info yg bagus.. tq for sharing. jom support bisnes online saya.
Hanya modal rm75 seumur hidup.
healthbeautyvitamin.blogspot.com

Anonymous said...

Thank share good info ni,,
Btway,korang follow la instagram sy
@mariahyahya

Unknown said...

info yang sangat berguna..
ada kelapangan sila lawati blog saya
http://mizweenshop.blogspot.com/

Unknown said...

Info yang sangat berguna..
Jika ada kelapangan sila lawati blog saya :
http://mizweenshop.blogspot.com/

Anonymous said...

Info terbaik lh sis...moga saya bole ikt jejak sis...jom jenguk insta saya utk membeli larome...idasha54

Junaida Watie said...

Best dan tersusun guide berbisnes dr u ni.. thanks semoga ia bermanfaat uat pembaca di sini :)

Unknown said...

Satu perkongsian [Klik di sini] pengalaman yang baik.

faridah said...

terima ksih atas perkongsian ini....bisness online sememang mudah n kos yang murah...tapi kene rajin promote...

carlz said...

Terima kasih atas info yang berguna.

http://payhmm.com/?ref=18164

harris said...

Saya dah try dah peruserpaid..dah dpt dah pun min usd500..so excited la nie nak keluarkan..usd tu, kalo convert ke rm dah brape kan..tpi bila nak keluarkan je dia srh kita isikan mcm2 survey smpai korang jadi bosan..padahal kat laman diorg bgthu kalo dah dpt usd500 blh keluarkan serta merta....so jgn buang masa korang dgn peruserpaid nie..pnt je cri click tpi hampas pun xde..hu3..tpi kalo korang2 semua mmg berminat nak cari duit secara online tanpa keluar modal 1 sen pun blh cuba dkt laman nie yg terbukti berkesan dan mmg akan di byr..

Paidverts..click iklan blh dpt duit dan diorg byr pakai usd..xpayah cari org yg klik..kita je yg perlu klik..lgi rjin korang klik lgi byk dpt..jemputlah daftar kat link nie

https://www.paidverts.com/ref/harris81


sape2 yg minat main game..blh klik kat sini -

http://www.marketglory.com/strategygame/harris81

sambil main game sambil buat duit..

saya pun pernah dapat income dengan join Paidverts dan MarketGlory nie...

jadi cubalah yg mane berkenan di hati..laman2 nie selamat dan blh di percayai..selamat berjaya

WAFA'S WEAR said...

Assalamualaikum!

Kiut nya nama sugar glider you. Apple haha

Kami jual Tshirt Muslimah yg sweet2 gitewww. Juga ada shawl yg mcm2 jenis. Half moon, wide shawl yg labuh 2 meter, cotton shawl original dari Turki, crepe, chiffon yg corak paisley cantik2 dipandang.

Harga berpatutan! Promosi akhir tahun!

Sesuai utk anak2 dara yg mningkat remaja.

Jemput singgah di blog saya. Tq!
Wafaswear

Unknown said...

Info yang sangat berguna..
Jika ada kelapangan sila lawati blog saya :
http://adilacloset.blogspot.com/

dark_blur said...

ASSALAMUALAIKUM.
Tumpang lalu yaa…Mahu INCOME rm900 dalam sehari, INI BUKAN VIRUS, KALAU VIRUS SY PON XBRANI TEKAN, FREE REGISTER.. tiada apa2 bayaran dikenakan.. (Kalau anda rasa program ni menipu, anda tidak rugi apa2 pun, anda tak perlu keluar modal pun kan??..)tak perlu cari orang, tak perlu jual barang.. syarat kelayakan anda ada FACEBOOK, WHATSSAP, WECHAT dan tahu guna komputer sikit2 termasuk laman sosial yang lain.. anda perlu open link dibawah dan register.. anda terus dapat USD25×3.4=RM85.00..lepas tu anda akan dapat link anda sendiri dan copy ayat2 saya ini.. paste kt fb,tweeter dan sebagainya.. setiap orang yang buka link anda, anda akan terima USD10 ×3.4=RM34.00..MUDAH kan..??anda boleh pilih samaada duit masuk ke acc bank anda atau cek dipos ke alamat rumah anda.. register PERCUMA, sila isi kat sini.. tak salah kan kalau mencuba..
tekan link ni --> click >>>> http://peruserpaid.com/?ref=133361

Anonymous said...

Tq. Cik Putri sudi kongsi ilmu.

Shafiq Fahmi said...

Artikel yang sangat bermanfaat.Tahniah saya ucapkan.

Tips untuk lebih power lagi.Gunakan kuasa leverage dalam perniagaan untuk mengembankan perniagaan online ke tahap maksimum.Nak tahu camne caranya? saya kongsikan disini : www.minisitekosrendah.com

Unknown said...

Thanks....

Adik Sempoi said...

thanks atas info yang diberi.Semoga ia dapat membantu newbie melariskan lagi jualan mereka.Mereka boleh gunakan plattform fb untuk mengembangkan lagi perniagaan mereka..

Bisnes Online said...

isi yang sangat penting untuk rujukan newbie

anazarin said...

pengisian yang amat menarik...blogwalking disini

Anonymous said...

Sangat membantu..thanks..

Unknown said...

http://www.loginwang.com/?a=Qamardean92

Cube ni^_^

Unknown said...

wah tq cik putri
entri yg bagus untuk dikongsi

menjual pelbagai barangan terpakai
����������������
berminat?

layari
➡cheapprelovedonline.blogspot.com

email
➡ikeoii80@gmail.com

✖✖✖✖✖✖✖

Anonymous said...

My friends told me that on http://clashofclanshelper.com/ - you receive free Clash of Clans gems instantly! I just tried that! (16xzbpepgq)

Sani Sini Sana said...

Sekarang ni dah mudah nak mulakan bisnes online. Dengan modal yang minima kita dah boleh mulakan bisnes..cuma masalah yang dihadapai orang baru bisnes online adalah dimana nak cari pelanggan...

Anonymous said...

cik putri kalau kita pakai akaun bsn ok tak sebab ada akaun tu je, malas nak buat yang baru lagipun saya baru nak start buat online bussiness ni. :)

Anonymous said...

Barang original dari Ikea Damansara.
Khas kepada Tuan/Puan yang dari luar Lembah Kelang.
http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=557490

Yai said...

Hai. jum tgk Instagram @myindrani.https://instagram.com/myindrani/ kami Baru bukak bisnes. ada jual halfmoonwideshawl yg cantik and foldover clutch. :)

Anonymous said...

Info yang amat berguna. Terima kasih. Sekiraynya sesiapa nak membina laman web tapi memerlukan bantuan boleh layari laman

www.perkhidmatan-lamanweb.operion.com.my

Anonymous said...

Info yg sangat baik dan berguna terutama kepada yang baru sahaja hendak menceburi dunia bisness

fatim said...

Perkongsian yang sangat bermanfaat. tq

<a href="http://beautyfatimah.com/2015/03/03/kelebihan-mendaftar-menjadi-ahli-shaklee-bersama-upline-yang-betul/>Bisnes Online Tanpa Modal </a>

Anonymous said...

Thanks for your info. May you success always. :))

angel said...

thank you sisszy..
its will help me in future..
sebab i pun ade idea mcm ni..tapi tatau jln mn nk pergi..rs mcm sesat pula..

Nurul + Nordin said...

info yg bagus..
nak try juga guna instashop.. xpernah tgk pun, xtau mcamana caranya..

anyway, jemput sggah blogshop akak..
mcm2 ada jual kat sana.. new n preloved semua ada..
http://em-collection.blogspot.com/

Digicify said...

Kalau dah ada produk bolehlah letakkan di mudah.my atau pasomalam.com

lihat produk2 skin utk hendphone dan pebble di http://digicify.com

Donna said...

hi cik putri, kalu tak keberatan, bole tak ci putri kongsikan ngan saya mana cik putri dapatkan supplier. saya nie nak cari supplier gaun2 sampai la nie tak jumpa yang seswai.

onexox said...

TQ tips yang menarik

Aisya Umairah said...

Terima kasih atas tips dan panduan yang berguna ini. Bagi bakal usahawan yang mencari maklumat tambahan tentang perniagaan online, laman web ini banyak kongsikan maklumat dan pengalaman: http://www.intiha.com/dokumentasi

NiagaOnline2u said...

Artikel yang sangat bermanfaat.Terima kasih kerana berkongsi di sini.

Untuk panduan perniagaan online yang lengkap, Pakar online marketing Malaysia Saudara Rahman Basri dan rakannya dah kongsi ilmu rahsianya dalam step by step video tutorial. Semua step penting ditunjukkan supaya anda tidak ketinggalan dalam era bisnes online terkini yang betul.

Jom download preview percuma di www.niagaonline2u.com

Anonymous said...

Maklumat y sgt brguna!... thanks

Harris said...

Jom buat income sampingan boleh join saya di -

https://wadiahtrading.com//index.php?refer=tradeduit

Duduk diam je dapat duit,tunggu duit masuk tiap tiap minggu...
ada apa-apa pertanyaan boleh hubungi saya di - 013-9480739

harris

MindaSimple said...

Perkongsian yang bagus tentang perniagaan. Semoga boleh terus kongsikan pada masa akan datang. Kalau ada yang nak tambah pendapatan, boleh surf di http://www.kuihraya4u.blogspot.com atau http://www.mindasimple.blogspot.com

azuha said...

terima kasih cik putri......saya sedang mencari tips untuk perhebatkan jualan omline...so your s tips sungguh berguna...apa pun selamt maju jaya...

Unknown said...

Thanks..tips yang bagus..nnt blh pass kat wife :)

Unknown said...

salam...brilliant...pasti sis akan berjaya kalau terus menerus bersemangat dalam bisnes...saya yakin!

jemput singgah blog saya, http://cantiknatural09.blogspot.com

Anonymous said...

Info yg bagusss 👌👍

Unknown said...

good info.... thanks alot...

Unknown said...

akak.. nak tanya.. kalau nak wt bisnes on9 kn.. kne dftar x? kt mne klw kne.. kte nk bljr wt on9..

Unknown said...

mcm mna mau cari supplier

Anonymous said...

mcm mna mau cari supplier

Anonymous said...

mcm mna mau cari supplier

Falcon Taiko said...

Terima kasih atas perkongsian ini. Ilmu yang sangat berguna dan akan saya kongsikan di luar sana

Link bisnes startup
bit.ly/senibisnesstartupmeletup

Sani said...

Masa mula-mula memang susah sikit buat bisnes online ni.. Lama-lama dah mahir dan tahu melayan pelanggan insyallah boleh masyuk tu... Apatah lagi kalau ada produk sendiri lagi cepat masyuknya..

aldaniea said...

Info sgt berguna.bestnye..

Syami said...

tips yg bermanfaat, mohon share ye ;)

Dzoe said...

Saya dengan Icha Zoeshop (Gudang Pakaian Anak Brand)
Kualitas Oke banget, Invite vin saya : 54138AE4
kalau mau gabung dengan saya invite aja pinnya yah..atau hub. +6283897631575

Unknown said...

assalamualaikum ..
tumpang iklan.
sesiapa nak join dropship produk kosmetik ORIGINAL murah-murah.
pm atau whatsapp 0194577384 zaty.
terima kasih. :)

mas said...

Awk..macam mane sy nk start jual?dari mane sy nk dapatkan brg2 lens.sbb dropship slow skit laaaa

Liyana Jasmi said...

Sis, saya nak tanya ni. Mana nak cari supplier eh? Hihihi sis survey & jumpa kat mana?

wan said...

untuk meniaga online account bank adalah element yang penting...jika menggunakan akaun peribadi mungkin akan disekata atau dibekukan jika terlalu banyak transaksi....untuk account semasa pula perlukan introducer....untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya ttg introducer-012-7292850 atau rujuk blog saya...tq admind .semoga lebih ramai usahawan melayu lagi terhasil.

Unknown said...

hai... nk tya. klu brg kita hrga Rm10, tpi klu kna hantar guna pos laju, kna tmbah hrga brgan jadi rm5 ke?? sya bru je dlm b-online nie... hrp bley bntu ye... ^^

Nazmi Ismail said...

Nice info....Minyak kelapa Dara OASIS baik untuk kesihatan dan kecantikan.Nak bole pm saya 0123405883...Hehe saja promote,alang2..

BPJS Kesehatan said...

Info menarik sangat

Whynot cuba bisnes online said...

thanks for the info..sy baru strt buat bisnes onlne..tp mcm dah fedup lak..sbb ssh btl nk cari pelanggn.
sy nak kongsi website ini yang banyak membantu sy http://www.bisnesonline.xyz
selamat mencuba :)

Anonymous said...

Inginkan pendapatan yang cepat?
Hanya klik sahaja dan anda akan mendapat pendapatan yang mudah.
Bermula sekarang dengan usaha yang betul
link:

https://www.paidverts.com/ref/Liieeyaa

Dapatkan sekarang!!!

Unknown said...

Info yg menari n beguna sngat.. Sbb kebetulan sy baru start buat bsnes.. Tapi sis nk tanya mcm mne nk mntak org promot kn ig kita.?

Unknown said...

Info yg menari n beguna sngat.. Sbb kebetulan sy baru start buat bsnes.. Tapi sis nk tanya mcm mne nk mntak org promot kn ig kita.?

Unknown said...

Info yg menari n sngat beguna.. Kebetulan sy baru je mula buat bsnes.. Tapi sis tmpg tanya mcm mne nk mntak org promote ig kita ya??

Anonymous said...

Sy jual telekung lycra pelbagai warna dan dress muslimah. . Harga bwh rm50 ..0145041781 isya

Anonymous said...

Assalamualaikum.
tumpang lalu mohon follow ig saya @datin_ciku tuk pakej cuti2 mampu pergi heheh..

Unknown said...

Thank you, Very good sharing experience =) Peace

Ummu Idris said...

Good sharing. Memanh tak dinafikan berniaga online melalui instagram memang boleh meletopp! :)

Selain Instagram dan facebook, medium laman web niaga mudah.my juga sesuai dijadikan medium untuk sesiapa yang nak memulakan berniaga online. Try jual barang sedia ada dulu,barang terpakai kat rumah ke.. belajar cara deal dengan customer yang pelbagai peel :) Dah confident, bolehla mula menjual produk sendiri pula.

Tak tahu cara nak iklan barang di mudah.my ? Saya ada ajarkan cara membuka akaun Pro niaga di mudah.my dalam blog http://workathomemomstory.blogspot.my , boleh cuba tengok . Mudah sahaja ,pakai handphone pun boleh. Dan yang penting, PERCUMA.

Amizan Yap said...

Tahniah putri, Saya juga pernah berniaga seperti begini.

Zaman sekarang ni, kita tidak boleh mengharap pada satu source of income, walaupun bekerja anda perlu mencari side income.

Tapi lepas saya baca satu artikel tentang bagaimana seorang surirumah mula berniaga dari rumah secara kecil-kecilan, dan akhirnya mampu membuka sebuah kedai sendiri.

saya juga terinspirasi cerita itu. Dan saya blog tentang cara-cara surirumah itu memulakan perniagaan dengan teknik2nya
di sini :http://amizanyap.com/cara-memulakan-perniagaan/

syaima' said...

(http://www.linkcollider.com)
seo is better and very good website too to start business online
Link Collider will help you grow your online business, personal blogs and social media networks by pairing site owners who want to increase site traffic, improve search engine rankings, and get free Facebook likes & shares with users who will genuinely interact with their web platforms. You can use Link Collider as an SEO booster to get web traffic and connect with real people from more than 250,000 active users from more than 200 countries.

Whether you have a new website or an old one, its relevance depends on many factors like traffic generation, backlinks, search engine ranking, social media, and many others. If you're looking for information on how to increase website traffic - Link Collider can help and connect you to our tools that will help you improve search engine ranking for your site.

www.gkerjaya.com said...

Terima kasih atas perkongsi anda tentang cara untuk meniaga online walau bagaimana pun bagi mereka yang malas berfikir kami disini menawarkan pelbagai jawatan kosong kerajaan untuk anda memohon

Unknown said...

Mcm mna nak naikkan follower reramai mcm tu?

FEISTY.CO said...

Thank you for sharing with us.
Moga business maju kita semua maju hendaknya.
zaman sekarang makin tough dan agk susah nk tarik pelanggan.
semua nak yg murah tp brkualiti.
apepun semuanya bergantung kpda rezeki juga.

all the best! kalau free jemput singgah blog sy.
ada baju raya 2016 yg eksklusif keluaran prtama kami.
terima kasih.

bungacinta said...

Salam..best sgt..tq krna share sesuatu yg berguna..
Jom sngah blog bunga yg br ni..
Inspirasibungacinta80.blogspot

Unknown said...

Apa pendapat admin tentang kerja online atau buat affiliate?. Saya ada peluang keduanya kalau admin ingin join.


[Jemput ke blog saya untuk tips Kerja Part Time Online]

Anonymous said...

terima kasih sudi share ilmu...

Zoolkiff Ahmad said...

Terima kasih atas perkongsian menarik. Saya juga ingin share cara2 nak buat website secara percuma. Tahu membuat website sangat penting untuk menjamin bisnes online anda kekal bersaing. Sila like FB fanpage saya https://m.facebook.com/CeritaNiagaOnline/ dan anda join group "Belajar Buat Website Cara Mudah dan Percuma.

Zoolkiff Ahmad said...

Terima kasih atas perkongsian menarik. Saya juga ingin share cara2 nak buat website secara percuma. Tahu membuat website sangat penting untuk menjamin bisnes online anda kekal bersaing. Sila like FB fanpage saya https://m.facebook.com/CeritaNiagaOnline/ dan anda join group "Belajar Buat Website Cara Mudah dan Percuma.

izan said...

Tima ksih...smuga berjaya...mmg detail.ilmu yg dberi satu persatu.bermula dr brgan hgga mcmana nk bgkus...

ummu aisya said...

woww.. perkongsian yg sangat menarik. Tak sangka medium instagram pun popular sekarang..



Peluang Membantu Suami Menambah Pendapatan Keluarga Dengan Bisnes Online.

Unknown said...

Tips yg berguna..
Semoga sukses..
Semoga dimurahkan rezeki..

Unknown said...

Perkongsian yang menarik... good info... boleh tau tak dekat mana nak borong lens yang murah?

Unknown said...

Tq.. good info... boleh saya tau di mana nak borong lense yang murah?

Unknown said...

Thank you for the tips! Sesiapa yang berminat nak beli perfume baik punya, boleh visit IG saya @demorapurrfume Thank you gorgeous :)

Sutera said...

Admin Tumpang Share...

Main Simple Games Dan Dapatkan Duit Sebenar Dalam Matawang Euro

Klik Sini http://mgintro.blogspot.my/2015/03/apa-itu-marketglory-dan-cara-main.html

imanx said...

salam, cik putri, awal2 akak buat bisnes online kat ig tu akak daftar tak? thanks :)

tapaw said...

Tips yg sesuai utk newbie..point akhir tu mmg sesuai utk bermula bisnes online bg yg blum pernah berniaga..jadi dropshipper..tp selain jd dropshipper, bole jd ajen affiliate..konsepnya sama je ngan dropship..cuma bezanya ajen affiliate ni promote web je..nk try jd affiliate bole lah try ni:-
Program affiliate
-
1) http://rahsiagoldentriangle.net/hop.php?
ref=Mhafiz
-
2) www.DutaNaga.com/M.hafiz

tapaw said...

Point yg terakhir pling baik utk uh baru nk mula bisness online..jd droshipper uu utk cari pengalaman sblum nk jual sendiri..selain jd dropshipper,bole juga try jadi ajen affiliate..konsep dia sama je mcm dropship cuma beza nya program affiliate promote web..nk try bole try ni:-
Program affiliate
-
1) http://rahsiagoldentriangle.net/hop.php?
ref=Mhafiz
-
2) www.DutaNaga.com/M.hafiz

Shahrul Fahmi said...

Tips yang bernas. Terima kasih.

Selain itu, kebolehan setup blog/website juga sangat penting jika nak maju dalam bisnes online.

Bisnes Online said...

tips tips yang dikongsikan menarik dan tepat dengan apa yang diperlukan oleh seseorang untuk bisnes online

Amizan Yap said...

Ilmu spesifik dalam menjual contact lense, saya juga ada banyak baca ttg peniaga2 yang jual contact lense ni boleh capai jualan 2k - 5k sebulan,

Saya juga ada tulis blog tentang ini di http://amizanyap.com/cara-memulakan-perniagaan/ . Di blog saya, saya tekankan research permintaan, kalau banyak permintaan sesuatu produk, x mustahil jualan boleh Boom!! tinggi meningkat anytime, seperti cerita2 penjual contact lense yg saya share tu..

Jikalau, pasaran suda ada just jual pd pasaran yg sedang mencari.
for more info dan teknik di http://amizanyap.com/cara-memulakan-perniagaan/

thanks admin. all the best together!

Anonymous said...

thank you for sharing your tips...that good ideas for those who want use for starting their online business

Unknown said...

Perkongsian yang menarik & ilmu yang bermanafaat

Unknown said...

perkongsian yang sungguh berharga

Ain said...

Zenithgold pelaburan terbaik masa kini...wsup 0176481600 keterangan lanjut

Anonymous said...

Susah nk berhenti promote Tone Excel ni.. Sebab komisen masuk je walau x menjual.. Rugi kalau tak buat.. Jom saya ajar.. Modalkan RM100 tukar simkad anda.. Boleh pakai no anda skrg.. Anda rajin komisen tinggi.. Anda malas mcm saya pun komisen masuk jgk.. Yg penting kne positif n main fb iklan kat fb Bisnes mudah Meh pm abam ws@01124144317 FB @ Muhammad Khalish Farhan # ColabGroup

mieyra said...

salam cik putri...tq atas perkongsian...saya juga baru nak mulakan bisnes online...tetiba jadi semangat bertambah2 bila baca entri ni:)

usry said...

Salam.
satu info yang berguna untuk newbie dan mereka yang telah lama berkecimpung tetapi ingin menambah ilmu.

FrozT said...

CUBA FIKIR SEJENAK ..

Sudah berapa lama anda pakai handphone ?

Berapa Perbelanjaan Handphone anda sebulan ? RM20 Atau lebih ?

Sampai bila anda mahu pakai Handphone ?

Adakah anda sedar handphone anda menjadi beban tanggungan duit keluar ?

Jika YA , nak tak handphone anda buat duit setiap bulan tanpa henti ?

Selagi mana orang itu topup dan mereka tak perlu topup dengan kita, tapi mereka topup dimana mana sahaja mereka suka!

Best kan !!

daftar percuma>>

1. http://bit.ly/2e6GQEP

2. http://bit.ly/2exR3h9

Fariza othman said...

Ilmu. Thankyou

usry said...

Terima kasih atas tips ini. Ini adalah asas yang perlu ada bagi setiap orang yang ingin menjalankan bisnes online.

ummu aisya said...

wow.. tips yang bagus untuk orang baru nak kenal bisnes macam saya.

tambah pendapatan

Unknown said...

inat niaga.. nak bantuan kewangan..
Ada yang berminat niaga tapi tiada modal beratus beribu..
Kalau buat pinjaman nak kena bayar interest lagi..
Pinjaman beribu-ribu belum tentu bertahan lama sebab tak ada ilmu niaga..
Nak bayar gaji pekerja, nak bayar sewa kedai nak bayar air & elektrik setiap bulan.. pinjaman tentu la nak kena bayar setiap bulan..

Ana boleh bantu kawan2 yang berminat tanpa pinjaman..
Berniaga perlu dari bawah
Tak sampai setahun kawan-kawan dah boleh niaga sendiri.
Ana tak menjanjikan langit dan bintang..
Ana bukak peluang ni pada yang berminat..
Nak tau lebih lanjut boleh pm n wasapp 01126532870 ye..
Bertindak sekarang sebelum orang lain yang bertindak dulu..

Kite ada mentor
Kite ada team
Xperlu riso team akn sentiasa support antara satu sama lain
fazliananazeri.blogspot.com

Anonymous said...

assalam admin..
barang yg hendak dipos kita yg balut or dorg yg balut ??
lagi satu barg yg nak dibalut mmg kene balut kat situ ke ?

Arie said...

Oooo...macam ni yer cara nak buat bisnes online untuk produk fizikal. Terima kasih sis sebab berkongsi maklumat ni. Walaupun ringkas tapi membantu saya.

Unknown said...

Assalamualaikum semua. Meriah blog ni, perkongsian yang bagus cik puteri.
Pembaca semua rajin- rajin singgah blog saya, coldpressvco.blogspot. com.

Unknown said...

berniaga online sangat best sbb x perlu hadap terus pelanggan.kalau jenis yang pemalu pun boleh berniaga .lagi satu pelanggan boleh dapat dari luar negara.siap speaking plak tu...hoho

Muhammad said...

Terbayangkan bagaimana Orang Buat Bisnes Online Berjaya?

ini rahsianya..

Sempena musim cuti awal tahun ni..

Saya "Bogelkan" Rahsia Master internet marketing..

FREE !!! KLIK..

>> http://bit.ly/FreeBook01
>> http://bit.ly/FreeBook01
>> http://bit.ly/FreeBook01

KJSD said...

Perkongsian yang menarik. Mungkin bole sediakan option untuk orang beli offline (by hand) kalau nak lagi murah.. Err memang awak dah ada ke option tu?

Unknown said...

Nak tanya ni.. macam mana nak cari supplier dari Korea.. barang kasut dan kosmetik.. tolong bagi info.. thanks

Kamalr Yusof Al-Paghity said...

Terima kasih Cik Putri...
Baguz tips yg Tuan (Cik) Putri titipkan. Doa hamba moga Tuan (Cik) Putri sukses dlm bisnes ni ya....Tkasih. Wassalam.

Unknown said...

SALAM SAYA BERMINAT NAK BERNIAGA TAPI TAK TAHU NAK BELI BRG BORONG KAT MANE

moanmend said...



Do you need an urgent loan we offer worldwide loan to who in need of loan the business opportunity you having being looking for is here again. email us now at: qmank011@gmail.com
LOAN APPLICATION FORM
1) Full Name:
2) Gender:
3) Loan Amount Needed:.
4) Loan Duration:
5) Country:
6) Home Address:
7) Mobile Number:
8)Monthly Income:
9)Occupation:
)Which did you here about us.

Best Regards.

Website Murah said...

Satu perkongsian yang sangat menarik. Bagi usahawan yang baru memulakan perniagaan online secara kecil-kecilan, kami menawarkan pelbagai Pakej Website Murah untuk anda. Hubungi kami untuk maklumat lanjut.

Unknown said...

terima kasih atas perkongsian..mintak halalkan ilmu yang di kongsi..sama-sama kita share ilmu yang berrguna untuk manfaat diri sendiri mahu pon orang sekeliling kita..mudah mudahan kita sama-sama berjaya dalam kehidupan..semoga sekalian berjaya dalam hidup..doakan saya, saya baru nak berjinak dalam bisness online..otai-otai yang berpengalaman mintak tunjuk tips dalam bisness online di facebook saya (Aminur Misran)..sama-sama kita share ilmu..sekian terima kasih

Momstoreretail said...

Terbaik.tq sharing.www.momstoreretail.blogspot.com

Unknown said...

PERHATIAN!!
PERHATIAN!!

KALAU NAK FAMOUS
WAJIB KETAHUI NI DEMI PERNIAGAAN ANDA!!

BUAT SELLER YANG BERANI DLM BIDANG BISNES UNTK BERJAYA HARUS MENCUBA MEMASARKAN IKLAN ANDA BERSAMA "CREW VIRAL..KENAPA HARUS CUBA??TEKAN "PM" SEKARANG UNTK MELIHAT DAN MERASAI SENDIRI HASIL CREW VIRAL YG MENAKJUBKAN!!
ANDA PASTI BERPUAS HATI DGN SERVIS CREW VIRAL♥♥

Buat Seller Online sekalian. Adakah anda berminat nak buat Marketing dan iklan anda di lihat oleh 12juta penguna fb secara tidak lansung bakal prospek berkunjung ke kedai online anda?

Komen "pm" untuk saya bagi penerangan PERCUMA! Atau komen no fon anda.

#CREWVIRAL
#BagiOrangNampak

Faiz said...

Alhandulillah, business tervaik online

Unknown said...

Saya suka. Thanks sis👍✔

F i Z e T a said...

*BUAT DUIT DARI RUMAH*
*====================*

Nak duit!!!! Jom belajar cara buat duit dengan mudah setiap hari dari rumah. Sangat2 senang!!!! Percaya atau tidak👇🏻

Klik Je Untuk Belajar
www.gajimasyuk.com/user/hafitz

Unknown said...

Kalau customer mintak resit mcm mana ya?

Unknown said...

Salam sejahtera!
Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh puan Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada puan Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan puan Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

Unknown said...

Salam sejahtera!
Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh puan Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada puan Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan puan Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

Susan bowman said...

BERITA BAIK! BERITA BAIK!
Untuk memperkenalkan diri dengan betul,
Ibu saya SUSAN [SYARIKAT PINJAMAN SUSAN BOWMAN]
Saya seorang pemberi pinjaman swasta, syarikat saya menyediakan pinjaman semua jenis dengan kadar faedah 2% sahaja. Ia adalah peluang kewangan di langkah pintu anda, memohon hari ini dan mendapatkan pinjaman cepat anda.
Terdapat ramai di luar mencari peluang atau bantuan kewangan di seluruh tempat dan masih, tetapi mereka tidak dapat mendapatkannya. Tetapi ini adalah peluang kewangan di langkah pintu anda dan dengan itu anda tidak mampu untuk melepaskan peluang ini.
Perkhidmatan ini menjadikan kedua-dua individu, syarikat, lelaki dan wanita perniagaan.
Jumlah pinjaman tersedia antara jumlah pilihan anda untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel:
Susanbowmanloancompany@gmail.com

Mr.Online said...

Berminat Untuk Bisnes? Atau sekadar suka-suka ? mahu berjimat? kredit topup ada tapi kena topup dulu? jom sertai kami !!! segera

Mr.online said...

Salam, masalah kredit ada tapi tak boleh call kena topup dulu? data internet lembab? mahukan income dari prepaid?

Simkad Jimat 1 Malaysia

www.topupeasyreload.com said...

Simkad JImat

cik Jaja said...

Nice sharing!

Kalau dropship memang best. Pasai kita takyah fikir nak amik stok ke, pos barang ke. hihi

Anonymous said...

mcm mana nak tinggikan followers dalam ig?

safiah adibah said...

Wow..best! Bisnes online dari rumah je kan still boleh dapat income lebat :)

usryabdullah said...

Terbaik..

bisnes online said...

Waaa comelnya sugar glider hehe =)

Anonymous said...

bắt chước
ác nghiệt
chuôm
hàng đầu
Tệ Bạc
Bãi công
trao đổi
bạn trẻ
bao bọc
cần
cá tính
bật mí
hiện tại
bề ngoài
bên cạnh
không tính
cách
không để ý
xếp đặt
bởi thế
ăn bớt
bự chảng
bước ngoặt
marketing
khách hàng
các
loại
căn bản
nguồn gốc
nhu yếu
kỹ lưỡng
cắn
khó khăn
cáu
kiên cố
chất liệu vải
cung ứng
mức giá
khía cạnh
xịn
tậu
chống thấm nước
chú ý
lưu tâm
đi lại
phục vụ
có mặt trên thị trường

công nghệ
công ty
cùng
liên hệ
rất
mỉm cười
cứu
phổ biến
hầu hết
đa số
đặc thù
ngốc
mê say
điệu bộ
phá huỷ
bệnh tật
đầu tiên
hầu hết
tiết kiệm
mang lại
đến
trẻ trung
rời khỏi
ưu điểm
thăm dò
thiết bị
đơn giản
giới hạn
tiêu dùng
dùng
êm ắng
giả
ràng buộc
mới đây
gan lì
gần gũi
gần gũi
sắp
bắt gặp
gấp rút
trường hợp
giải nghĩa
tránh
tránh
kết hợp
nhiệt tình
tiên tiến
lý tưởng
khá
thua sút
kém
kết cục
thành tựu
khai mạc
quan điểm
tổng quát
tự dưng
khi
khiến cho
không
khuyến mãi
khiếu nại
lang bạt
xóm
chỉ huy
rét mướt
liêu xiêu
lào xào
lợi ích
lôi kéo
to
quái đản
miêu tả
tậu
bắt
tài năng
nặng nề
nấu nướng
trượt
kinh ngạc
nhãn hàng
thời gian nhanh
nhốn nháo
rầm rộ
nổi bật
nức danh
oai phong
ổn định
pha trộn
rẻ
phẳng lặng
trở thành
luật lệ
ưa thích
quảng bá
qua chuyện
sử dụng rộng rãi
rách
um tùm
rẻ mạt
rõ rệt
bao la
tinh khiết
sáng suốt
sáng
quý phái
sâu sắc
hoảng
tái mét
tai vạ
tài xế
tàn tật
tang chứng
máy bay
thoả thích
y sĩ
thừa thãi
nối tiếp
Dù vậy
mờ mịt
ẩm ướt
va vấp
van nài
vắng ngắt
vụn vặt
xa thẳm
lãng phí
thôn tính
xanh rờn
xấu xa
xin xỏ
hoàn thành
xu thế
ý định
dựa dẫm
áo quần
y sao
yên tĩnh
yêu thương
yếu ớt

Susan bowman said...

BERITA BAIK! BERITA BAIK!

Untuk memperkenalkan diri dengan betul,
Nama saya ibu SUSAN [SYARIKAT PINJAMAN SUSAN BOWMAN]

Saya seorang pemberi pinjaman swasta, syarikat saya menyediakan pinjaman semua jenis dengan kadar faedah 2% sahaja. Ia adalah peluang kewangan di langkah pintu anda, memohon hari ini dan mendapatkan pinjaman cepat anda.

Terdapat ramai di luar mencari peluang atau bantuan kewangan di seluruh tempat dan masih, tetapi mereka tidak dapat mendapatkannya. Tetapi ini adalah peluang kewangan di langkah pintu anda dan dengan itu anda tidak mampu untuk melepaskan peluang ini.
Perkhidmatan ini menjadikan kedua-dua individu, syarikat, lelaki dan wanita perniagaan.
Jumlah pinjaman tersedia antara jumlah pilihan anda untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel:
Susanbowmanloancompany@gmail.com

Anonymous said...

Hi there, You have performed a great job. I'll definitely digg it and in my view
suggest to my friends. I'm confident they'll
be benefited from this web site.

Anonymous said...

Trata da estrutura de monografias e TCCs.

Anonymous said...

A bancada governista na Câmara tem 384 deputados.

Anonymous said...

Hey there, You have done a great job. I will certainly digg it and personally suggest to my friends.
I'm sure they will be benefited from this website.

Anonymous said...

Everyone loves what you guys are up too. Such clever work and exposure!
Keep up the amazing works guys I've included you guys to my blogroll.

Anonymous said...

Hi there would you mind stating which blog platform you're
using? I'm going to start my own blog in the near
future but I'm having a tough time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and
Drupal. The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I'm looking
for something unique. P.S Sorry for getting off-topic but I had to ask!

Anonymous said...

My spouse and I stumbled over here from a different page and thought I should check things out.
I like what I see so i am just following you.

Look forward to looking at your web page again.

Anonymous said...

Greate article. Keep writing such kind of information on your blog.

Im really impressed by it.
Hey there, You've performed a fantastic job. I will definitely digg
it and individually recommend to my friends.

I am confident they will be benefited from this site.

Anonymous said...

I'm truly enjoying the design and layout of your site.
It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you
hire out a designer to create your theme? Outstanding work!

Anonymous said...

What i don't understood is if truth be told how you're not actually a
lot more well-preferred than you may be now. You're very intelligent.
You recognize therefore considerably in relation to this matter, produced me personally consider it from numerous numerous angles.
Its like men and women are not involved except it's something
to do with Lady gaga! Your individual stuffs outstanding. At all times handle it up!

Anonymous said...

We are a bunch of volunteers and opening a new scheme in our community.
Your site provided us with valuable info to work on. You
have done an impressive process and our whole group
might be thankful to you.

Anonymous said...

Great blog here! Also your website loads up fast!

What host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

Anonymous said...

Awesome! Its in fact remarkable paragraph, I have got much clear idea concerning from this post.

Anonymous said...

Hey! I know this is kinda off topic however , I'd figured
I'd ask. Would you be interested in exchanging links or
maybe guest writing a blog post or vice-versa? My website
covers a lot of the same subjects as yours and I feel we could greatly benefit from each other.
If you're interested feel free to shoot me an e-mail. I look forward to hearing from
you! Excellent blog by the way!

Anonymous said...

I really like what you guys tend to be up too. This kind of clever work and exposure!
Keep up the superb works guys I've included you guys to my personal blogroll.

Anonymous said...

I am really enjoying the theme/design of your web
site. Do you ever run into any internet browser
compatibility issues? A few of my blog readers have complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Opera.
Do you have any suggestions to help fix this issue?

Anonymous said...

An outstanding share! I have just forwarded this onto a
friend who has been doing a little homework on this.
And he in fact ordered me breakfast because I stumbled upon it for him...
lol. So allow me to reword this.... Thank YOU for
the meal!! But yeah, thanx for spending the time
to discuss this matter here on your site.

Anonymous said...

I am curious to find out what blog platform you are working with?

I'm having some small security problems with my latest blog and I would like to find
something more secure. Do you have any suggestions?

Anonymous said...

Just wish to say your article is as surprising. The clearness in your post
is simply great and i can assume you're an expert on this subject.
Well with your permission allow me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post.
Thanks a million and please carry on the enjoyable work.

Anonymous said...

I together with my friends came reviewing the excellent helpful tips from your website then immediately I had a
terrible suspicion I never thanked the website owner for those secrets.
All of the young men were definitely for that reason excited to see all of them and have in effect simply been making the
most of them. Thanks for really being simply accommodating and then for having these kinds of cool
themes most people are really wanting to be aware of.
My personal honest regret for not expressing gratitude to you sooner.

Anonymous said...

Pretty! This has been an incredibly wonderful article.
Many thanks for providing this info.

Anonymous said...

Very great post. I just stumbled upon your weblog and wanted to mention that I've really loved
browsing your blog posts. After all I'll be subscribing to your
feed and I'm hoping you write once more very soon!

Anonymous said...

Heya i'm for the primary time here. I found this board and I to find It truly helpful & it helped me out
much. I am hoping to provide something back and aid others like you
aided me.

Anonymous said...

Keep this going please, great job!

Anonymous said...

These are actually enormous ideas in about blogging.
You have touched some good points here. Any way keep up
wrinting.

Anonymous said...

It's really very complex in this active life to listen news on TV, so I simply use web for that reason, and
get the hottest news.

Anonymous said...

Very good article. I absolutely appreciate this site.
Keep it up!

Anonymous said...

I was suggested this blog by my cousin. I am not sure whether this
post is written by him as nobody else know such detailed about my trouble.

You are incredible! Thanks!

Anonymous said...

Thanks for sharing your thoughts on linux live cd.
Regards

Anonymous said...

you are truly a good webmaster. The site loading veoocity is incredible.
It kind oof feels that you're doing any unique trick. Furthermore,
The contents are masterwork. you've done a wonderful task in tnis topic!

Anonymous said...

You could definitely see your enthusiasm in the paintings you write.
The sector hopes for more passionate writers such as you who aren't
afraid to say how they believe. Always follow your heart.

Anonymous said...

Greetings! This iis my first visit to your blog!
We are a group of volunteers andd startingɡ a neԝ proјect in a community in the same
nicһe. Your blog pгovided us valuable infοrmation to worҝ on. Youu hae
dߋne a extraordinary job!

Unknown said...

info yg sangat berguna.... terima kasih untuk perkogsian ilmu...
saya baru nak berjinak2 berniaga secara on line....
sangat teruja apabila membaca pengalaman sis...

Jaja Zaleha said...

Thanks for info cik putri. Saya pun nak kena all out balik ni bisnes online..huhu kurang fokus sikit sebelum ni since ada offline bisnes juga :D

Anonymous said...

Search engine optimization has become the thorn from lots of
online advertising and advertising and advertising
pros facet. The truth is that companies who
are not currently using qualified e-marketing agencies to aid them with their own marketing have incorporated regional
into their sites and marketing, meaning they're likely becoming penalized right now from the search engines.