Thursday, May 9, 2013

Maaf, tiada maaf.

Saya minta maaf, saya dah tak larat. Saya dah muak. Saya dah give up. Cuma jangan bagi saya benci. Sebab sekali saya dah benci, memang tak akan ada perasaan lain selain benci tu. Saya dah tak percaya. Seluruh keturunan awak saya belum terbuka hati untuk maafkan.

Kalau umur panjang dan dalam masa yang sama saya boleh terima kenyataan, saya akan maafkan. Tapi bukan dalam waktu terdekat. Doa-doalah hati saya terbuka untuk berlembut macam yang sebelum ni. Saya lepaskan semuanya pada tangan Dia. Sebab saya akan mula buka ruang untuk yang lebih baik.

Lepas macam-macam benda yang saya dah buat tapi balasannya jauh dari setimpal yang saya patut terima. Kalau macam ini yang diorang mahukan, awak ikut. Tapi saya tak akan sesekali ikut lagi. Saya tak mahu hidup dalam penuh kebencian. Saya tak mahu hidup dalam penuh perasaan terasa lagi. 


Kau orang dah menang.



 Aku kalah.

1 comment:

ezyra daniel said...

macam besar je mslh kamu..
tkpe,berdoa dan bersabar ya. :)