Wednesday, December 19, 2012

Kehilangan

Assalamualaikum. Dalam sedang menaip ni aku memang sangat down. Air mata belum pernah berhenti sejak semalam. Lepas kehilangan Tuah KESAYANGAN aku memang sangat lemah. Terus tak berdaya nak buat satu kerja pun. Makan pun tak lalu. Dalam rumah ni penuh dengan kenangan dia. Aku tak boleh lari mana.


Pagi 18/11/2012 memang jadi detik yang sangat hitam. Mama tak tentu arah ketuk pintu bilik aku dan dalam keadaan separa sedar aku dengar mama menjerit "Tuah kena langgar!". Aku terus berlari keluar. Dari dalam pagar aku nampak Tuah dah berlumuran darah di kepala. Laju aku dapatkan Tuah. Aku peluk kuat Tuah yang dah tak bernyawa. Sekuat hati meraung tengah jalan tak hiraukan orang sekeliling. Tak peduli darah Tuah yang mengalir di tangan. Aku peluk cium Tuah sepuas hati dengan harapan Tuah bangun semula walaupun mustahil.




Aku rindu Tuah yang lincah. Tuah suka tangkap lipas lepas tu bawa pada orang, menjerit-menjerit aku sebab geli. Tuah kuat makan walaupun badan tak besar mana. Tiap-tiap pagi Tuah suka kejar mama yang baru balik dari pasar. Dia tahu habuan dia mesti 2ekor ikan segar. Tuah budak kuat, tiap kali bawa klinik, injection banyak mana pun Tuah tak pernah tunjuk rasa sakit. Tuah ada kawan baik. Kucing jiran depan rumah. Tiap hari mesti Tuah main dengan kawan sebaya dia. Tapi semalam kawan Tuah tercari-cari kawan baik dia. Nak je aku bagitau yang Tuah dah tak ada. Aku tak tau lah sama ada dia paham atau tak. Aku rindu suara Tuah yang sengau sebab Tuah ada selsema.





Tuah..kakak rindukan Tuah dan takkan pernah berhenti rindukan Tuah sayang. Kakak sayang Tuah sampai nyawa kakak pun diambil Tuhan nanti. Tuah janji dengan kakak ye, Tuah cari kakak kat sana nanti. Tuah tolong kakak kat sana nanti. Jangan lupakan kakak. :'(



*Being weak is very painful. T_T

13 comments:

shu said...

sbb ni la sy xnk bela kucing..xblh tahan bila smpai msa dia mati :(

awk jgn sdih2 ya..be strong!

syafiqah zuhari said...

hmm . memang sedih kan . apa2 pun banyak sabar okayy :)

miss fluffy said...

TT__TT sedihnyerr...sabar keh cik putri..hilang kucing yg paling kita syg sgt pedih..

cik kaki ketawe said...

dalam dunia kak..xde apa yg kekal...dah smpai masanya kucing tuh..akak sabar k...nanti akak boleh beli yg baru walaupun mungkin xsama dengan tuah ye...

#walau apa pun masalah akak..sy harap akak be strong...perempuan hebat dan takkan lemah...sy tahu akk boleh depend dengan diir sendiri...chaiyookk kak...insyaAllah =)

syah akhimullah said...

im sorry..<3 you..!! ;(

syah akhimullah said...

im sorry...<3 you...;(

aTieYusof Family said...

Akak harap awak sabar ye..
mungkin juga dah ajal Tuah kan..
rela kan dia pergi..
jgn sedih2 lg tau...

C'Jai said...

put3 akak simpati perasaan dan kesedihan put3..kerana di suatu ketika akak pernah menangisi kehilangan demi kehilangan anak2 bulu yg dianggap seperti ahli keluarga sendiri..Sedih tengok gambar Tuah....T_T...sabar ye...

aini shahroni said...

sedihnye..
saya paham sangt apa yg sis lalui..
sbb sya pun pernah lalui bnda yg sama..
tapi apakan daya..
keep strong, pretty girl ^__^

from ::Arkitek Hati::

outbound malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

outbound malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Hanya mereka yang berani gagal dapat meraih keberhasilan
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ..

saifudin abu izzudin said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

Plug Mapuh said...

be strong,k :)