PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Thursday, September 20, 2012

Bad Day

Assalamualaikum. Anggap ini coretan untuk diri sendiri je. Memang entry ini sangat kasar sebab kecewa dengan diri sendiri. Bad day? Tak payah nak speaking sangatlah kalau dah tau diri tu bebal!


Serius kau bebal. Bengap pun ye jugak. Taktau manusia mana lagi yang boleh dapat result seteruk kau. Tolong lah malu dengan result kau tu. Tak payah nak berangan tunjuk pandai sedangkan hakikatnya kau tu sangat bodoh.


Macam mana aku tak low self esteem. Semua benda yang dibuat mesti tak ada luck. Tak tahu mana silap. Kalau ada yang rasa diri tu sangat malang, mari..duduk kat tempat aku dan rasakan. Rasa macam mana sedihnya jadi malang.


Aku tahu, mesti ada suara-suara sumbang yang cakap aku tak reti bersyukur. Tapi kau tahu ke apa yang aku rasa? Ada yang cakap tahu tapi bukan 100% sebab kau bukan aku. Aku reti bersyukur kalau apa yang aku dapat tu sedang-sedang even tak hebat sekalipun sebab aku memang tak hebat dalam apa perkara. Aku tak harapkan terlalu tinggi. Aku tahu kemampuan aku. Tapi aku tak pernah dapat seperti apa yang aku harapkan.



Aku dah penat jadi macam ni. Apa je kelebihan yang aku ada sekarang? Paras rupa? Harta? Bakat? Apa? Tak ada apa.. Aku cuma ada nasib yang selalu tak mahu duduk sebelah aku. Itu je.


*Si Malang November :'(

4 comments:

cik nana said...

sabar yer syg. rezeki ada kat mana2. mungkin skrg belum masa nye lagi. +ve ye dear ;)

cikbunge said...

Sabar ye. Setiap perkara pasti ada hikmahnye :) Senyum cket! hehe

Anonymous said...

sabar dear. takda orang yang bernasib malang. Insyallah everything's gonna be just fine.

Unknown said...

cik pu3, kadang2, kita belum jumpa kat mana kelebihan kita, potensi kita.. mungkin masa belum memihak kepada kita untuk tahu kat mana strenght kita.. =)