Tuesday, December 7, 2010

ish,tak sayang mak ke??

-Hospital Raja Permaisuri Bainun Ipoh,Perak.
-Wad 8a medikal perempuan
-Lebih kurang pkul 11 pg.

abanglong : saye nak tau,doktor mane yg cakap kalau mak saye tak ditebuk (utk tujuan Haemodylisis,a.k.a cuci darah) mak saye akan mati??doktor mane?!dia Tuhan ke nak tentukan mak saye tu mati ke hidup?

doktor : maaf encik,sekarang nie,mak encik mmg perlu ditebuk utk mencuci darah.tentang doktor tersebut,saye mmg tak tahu.encik boleh tanye mak encik sendiri.

abanglong : tak,sekarang nie saye nak tau doktor mane yg kurang ajar sgt tu??!kalau mak saye mati lepas kena tebuk tu,saye saman hospital nie.

adik : alah abglong,KALAU DAH NAK MATI tu,MATI jugak.biar je lah..

***senyap...

uh,gua tak paham ngan adik beradik nie.gua perhati je dari jauh tgk gelagat mangkuk ayun dua ekor tu.yg si abang takde adab nak bercakap.bg laa salam dulu ke hape.nie dtg2 terus nak serang doktor.gila.utk pengetahuan encik,mak encik tu darahnya dah kotor..sepsis tahu..dia mmg kena cuci darah.dan mmg boleh bawak kepada kematian kalau tak dirawat.dan,prosedur menebuk tu tak lah sampai nak bawak ke dewan pembedahan bagai.buat kat wad pun boleh.lain kali selidik luar dalam dulu sebelum terjerit2 memekik terlolong boleh??dan si adik pulak,sedap mulut je nak ckp mcm tu.tak sayang mak ke kakak??tak kisah mak mati??dah lah mak tu separuh mati mase nak beranakkan lu dulu.sekarang nie pun lu tak kisah mak lu nak mati??betul ke lu nie anak mak lu eayh??gua tgk cara lu jaga mak lu pun mcm bukan org je lu layan.tiap kali mak lu panggil mintak tolong,even nak mintak suapkan makanan lu boleh marah mak lu.siap paksa telan makanan tu.aduiii..gua mintak sangat dijauhkan dari perangai mcm tu.gua sayang mama gua.

mama,i love you.thanks for being my best mum ever.love you a lot mama!!

6 comments:

Miss Izah Mohamed said...

hope ur mum cpt sembuh.. amin

Cik Putri said...

eh,its not my mum..nie pasal 1 family kat hosp yg i praktikal..

Sarah-rah-rah said...

yang abang dia tu pun bawak la bersabar.. ckp elok2 ni terus serang. yg adik tu pun ckp mcm tu, aduii. mcm2 gelagat kan dkt hospital ni..

Cik Putri said...

tuu la.tekejut gak dnga.sian mak dia..

lea said...

cik putri medi student ker?

Cik Putri said...

urm,agak2 ader rupa med student ke?hahah