PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Saturday, February 18, 2012

setahunsepuluhbulan bersamaan duapuluhduabulan.



hei Muhammad Syah Akhimullah Othman!
dah setahun sepuluh bulan rupanya aku berjiwang-jiwangan dgn kau
blog ni hidup sebulan sekali pun sebab kau.
setiap hari sms kau tanpa tertinggal sehari pun.
oh lupa,aku pernah tak ber sms dgn kau utk 2 minggu
sebab kau fly ke Jepun.
betulbetul sebelum aku menghadap exam maut.
kau agak kejam kan?
tapi tak apa,aku dah pass with walking colours.
terima kasih.


malam nie kau tak dapat nak baca karangan aku.
sebab kau kerja malam.
kerja baikbaik ya sayang.
nanti boleh belanja aku shopping.
menabung untuk masa depan
belikan makan utk anakanak.
makanan diorang bulan nie,tak apa,aku belanja dulu.


masa kerja,kerja.
aku pernah pesan,jaga mata,jaga hati.
setakat nak pujipuji perempuan lain dalam hati takpe lagi.
lumrah manusia kan,memang suka manusia yang cantik.
tapi sila patuhi syarat utama,
perempuan tu mesti tak boleh lagi comel daripada aku.
dan dibelakang setiap pujian tu mesti ada "tapi comel lagi bini aku!"
ada paham?


sekarang kita dah jarang jumpa,
kau cuti aku kerja,
aku kerja kau cuti,
aku cuti kau kerja,
kau kerja aku cuti.
tolong jaga makan.
aku takmau kau kurus sangat,
nanti jalan dengan aku nampak macam nombor 10,
aku tak suka tu.


kalau mak ayah telefon lagi,
tolong kirimkan doa aku.
doa untuk masa depan kita
doa kat tanah suci kan sangat makbul.
amin~


,Selamat Ulang Bulan yang ke Dua Puluh Dua.

No comments: