Wednesday, August 29, 2012

Pesanan Bakal Isteri Untuk Bakal Suami

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia. Memang Malaysia ada 1 je pun kan? -__-"


Sila refer tajuk. Tajuk yang mungkin agak cliché. Maybe ada mulut-mulut longkang yang akan cakap-
"Belum kahwin buat apa nak heboh-heboh,bakal isteri lah,suami lah"
"Ntahnya nak bajet-bajet sweet lah tu!"
Disebabkan ini jugaklah sampai sekarang facebook aku tak ada relationship pun dengan Encik Awak MSAO.


Kalau si mulut-mulut longkang ni belajar agama masa sekolah dulu, atau lebih tepat si mulut longkang ni fokus dalam kelas agama, mungkin dia akan dengar ustazah/ustaz dia pernah menyebut, *Setiap perkataan tu doa. Kalau ramai yang aminkan, insya-Allah termakbul ye tuan puan? Dan jodoh tu di tangan Dia. Kita manusia cuma berusaha yang sebaik habis.


Lagi 3 hari dari sekarang si Encik Awak MSAO dah nak further study. Mula-mula dia almost frust sebab tak dapat yang 1st intake. Means makin lambat lah untuk laksanakan plan kitorang. Tiba-tiba sehari before birthday dia dapat call dari UTeM yang dia dapat masuk 1st intake dan tak perlu tunggu rayuan. Rezeki si birthday boy. Alhamdulillah.


SORRY SAYANG.CURI-CURI PRINT SCREEN. :p


Mama n adik mula menyakat. Nanti akim jumpa orang lain kat sana. So, what? Selama ni aku pernah tunggu dia study dah 2 tempat. Mula-mula masa dia kat Penang. Lepas tu kat Tanjung Malim pulak. Sekarang ni Melaka. Cuma kali ni agak lama masa yang aku kena tunggu. 4 tahun. Maybe lebih mencabar. 


Aku taktau lah sama ada aku atau dia yang akan tercabar nanti. Sebab biasanya aku yang selalu mencabar kesabaran dan kejantanan dia. -,-


Encik Awak MSAO. Di sini ada pesanan yang tak berapa ringkas untuk awak. Saya tahu awak akan baca punya. You're my sweet stalker kan..kan.. Kenapa pesanan ni warna merah? Sebab warna merah adalah warna darah. Dan jika melanggarnya, sendiri mau ingat.

1. Jangan tinggal solat n selalu ingatkan saya jugak.

2. Jangan lupa mak ayah. Cepat-cepat pick up fone kalau mak ayah call. Jangan sampai mak speaking. :p

3. Mesti selalu ingat PNSZ awak ni. Even dalam tidur!

4. Mesti contact saya everyday sesibuk mana pun.

5. Jangan ada niat pun nak pandang perempuan lain. You know what will happen kan. *Evil smile

6. Jangan bagi perempuan lain naik kereta awak even emergency case sekalipun. Banyak lagi kereta lelaki lain. Saya kejam. Memang.

7. Jangan duduk sebelah perempuan lain dalam class. Kalau untuk group assignment akan dipertimbangkan.

8. Jangan keluar in group yang ada perempuan. I hate it. Ok. (Sebab biasanya perempuan akan terover gedik bila keluar in group yang ada lelaki.)

9. Jaga makan n minum. Jangan kurus-kurus. Saya taknak nampak mcm no 10 kalau saya jalan sebelah awak.

10. Jangan skip class.

11. Study betul-betul. Dean list tau. Nanti saya nak follow awak further study overseas. ^^

12. Please remember all your promises.

Banyaknya pantang larang pasal perempuan lain kan. Sebab cukuplah aku ada pengalaman yang hampir menghancurkan relationship kitorang disebabkan perempuan lain. Ahaa..mesti ada yang cakap gila queen control minah ni. Yes,this is who i am. I'm doing it for a reason. Hey my future engineer, I  YOU!

*Selamat pengantin baru untuk abang Encik Awak MSAO iaitu Abang Hisyam n Kak Amoi yang akan bernikah 31st August ni. Semoga berbahagia dan berkekalan ke akhir hayat. Amin~

10 comments:

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

hana tergelak sorang2 baca entry nie. coz hana pun pesan cm tu kt encik fiz hana ;) haha ;)

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

hana tergelak sorang2 baca entry nie. coz hana pun pesan cm tu kt encik fiz hana ;) haha ;)

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

hana tergelak sorang2 baca entry nie. coz hana pun pesan cm tu kt encik fiz hana ;) haha ;)

shizansyafik said...

wow, pesanan dan rules awak sama ngan kita la.. hehe.. overprotected takpe, janji jgn menyesal di kemudian hari... sy pun kuat cemburu jugak.. :p

Cik Putri said...

Hana : haha..nie pesanan wajib perempuan! :p

Shizan : ekeke..kite serupa...:p

Intan Norhaida said...

ehem....ni lum lagi kawin..dh kawin nnti mesti syarat lg ketat ye tak..huhu...xpe, kena amek lgkah berjaga2...stuju!!

Cendol said...

wohoooo takot gile ayat..warna merah,warna darah.haha bahaya!!
bnyk pesanan dia ye.wah wah..haha moga bahagia ye.tenkiu folo cendol.i folo u back

Sya-Riza said...

sy x queen control tp ex-bf sy yg king control. hua3

buboo said...

wahhh sweet ja ni :) moga kaka bahagia :) buu doakan , amin

nina said...

nina sokong pesanan cik putri...
sangattttt..betul..huhuhu..:)